De gemeente houdt gegevens over haar inwoners bij in de Basisregistratie Personen (BRP). Als uw persoonsgegevens niet goed geregistreerd staan, kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen. Dit heet een correctieverzoek. U kunt uw gegevens controleren op MijnOverheid(externe link).

Verzoek tot correctie

Wilt u een fout laten corrigeren, neem dan telefonisch contact met ons op. Samen bekijken we dan wat er fout is, welke informatie wij eventueel nodig hebben en maken (als dat nodig blijkt) direct een afspraak met u.

Naar de pagina met contactinformatie

Binnen 4 weken past de gemeente de foute gegevens aan.

Nodig bij de aanvraag

  • Uw geldige identiteitsbewijs
  • Een document waarop uw foute gegevens staan
  • Een officieel document waarop de juiste gegevens staan, bijvoorbeeld een huwelijksakte

Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties

Last van verkeerde gegevens en alles geprobeerd? Doe dan een melding bij het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO)(externe link). Dit is een landelijk meldpunt.