Voor het organiseren van een evenement kan er veel informatie nodig zijn. Voor een deel van de informatie is het raadzaam om deze te verzamelen voordat u een aanvraag voor een evenementenvergunning start.

Gegevens evenement

  • KVK nummer van de organisatie van het evenement
  • Verantwoordelijke persoon tijdens evenement (aanspreekpunt)
    • Naam, adresgegevens en e-mailadres van deze persoon
    • mobiele telefoonnummer waarop deze persoon bereikbaar is tijdens het evenement

Publiek

  • Verwachte aantal bezoekers / deelnemers
  • Verwachte aantal bezoekers / deelnemers gelijktijdig aanwezig
  • Is er sprake van kaartverkoop, hoeveel kaarten zijn er beschikbaar
  • Leeftijdsopbouw

Parcours / route

  • Aangeven op kaartje
  • Datum

Verkeersregelaars

Vogelschieten

  • Datum en tijdstip vogelschieten
  • Verantwoordelijke organisatie
  • Verantwoordelijke persoon (adres / telefoonnummer / e-mailadres)
  • Lidmaatschap (Twente / KNTS / Overig, namelijk…)
  • Beheerder / verhuurder / schietmeester wapens / explosieven
  • Beheerder / verhuurder / schietmeester wapens / explosieven
    • naam en klantnummer
    • naam en klantnummer Korpscheftaken
  • Naam wapen en serienummers
  • Afstanden tot schietschijf
  • Plattegrond en schietrichting aangeven
  • Welke maatregelen ter voorkoming van incidenten

Beveiliging aanwezig (indien van toepassing)

  • 1 op de 250 bezoekers, met een minimum van 2 beveiligers
  • Aantal

EHBO aanwezig (indien van toepassing)

  • Naam organisatie
  • Aantal EHBO’ers dat wordt ingezet

Evenement in gebouw:

Meer dan 50 personen in het gebouw aanwezig en gebruiksvergunning aanwezig voor het houden van een evenement in het gebouw / geen extra gegevens nodig.

Meer dan 50 personen in het gebouw aanwezig en geen gebruiksvergunning aanwezig voor het houden van een evenement in het gebouw

  • Plattegrond met daarop aangegeven
    • afmetingen van de betreffende ruimte
    • voorwerpen in deze ruimte en de afmetingen van deze voorwerpen
    • draairichting deuren / nooduitgangen inclusief de breedte van deze deuren
    • vluchtroute aanduidingen en noodverlichting
    • brandblusvoorzieningen

Evenement in tent:

Meer dan 150 personen in een tent (aan 2 of meer zijden dicht)

  • Plattegrond met daarop aangegeven
    • afmetingen van de tent
    • voorwerpen in de tent en de afmetingen van deze voorwerpen
    • draairichting deuren / nooduitgangen en breedte van deze deuren
    • vluchtroute aanduidingen en noodverlichting
    • brandblusvoorzieningen

Overnachten / Kamperen (buiten kampeerterrein)

  • Locatie terrein
  • Datum en start- en einddatum
  • Indeling kampeerterrein op plattegrond

Verstrekken zwak alcoholhoudende drank

  • Leidinggevende drankverstrekking onder vermelding van
    • (Alle) voorletters en geslachtsnaam
    • adresgegevens
    • geboortedatum
  • Aangeven tappunt / bar op plattegrond
  • Datum en schenktijden

Verkeersmaatregelen

  • Wegafsluiting(en): welke weg / weggedeelte / datum en tijdstip (duur) afsluiting
  • Stop-  of parkeerverbod:  welke weg / weggedeelte / datum en tijdstip (duur) verbod
  • Omleiding / aangeven op plattegrond of losse kaart

Een verkeersplan is alleen nodig voor de grote evenementen. Als u hierover informatie wilt, neemt u dan contact met ons op.

Reserveren gemeentelijke materialen

Een reservering moet door aanvrager zelf ingediend worden via onze website:

Reserveren gemeentelijke materialen

Verkeersborden en/of omleidingsborden kunt u niet zelf reserveren. Als u hiervoor in aanmerking komt, worden deze door ons gereserveerd.

Dranghekken, verkeersborden en verkeershekken

  • Alleen beschikbaar voor niet-commerciële organisaties (stichtingen / verenigingen)

Vlaggenmasten, vlaggen en verkeershesjes

  • Beschikbaar voor alle evenementenorganisaties

Brengen en halen van de materialen

  • Dranghekken, verkeershekken, borden en vlaggenmasten worden gebracht
  • Verkeershesjes en vlaggen zelf afhalen op het gemeentehuis

NB: Het verkeersbord verboden in te rijden zit gemonteerd op het verkeershek en hoeft niet apart aangevraagd te worden.

Tijdelijke reclame tijdens een evenement

  • Op welke (aangewezen) locaties
  • Tijdsduur plaatsen reclame (maximaal 14 dagen inclusief dag van plaatsing en ophalen)

Loterij

  • Bingo, rad van avontuur waarbij de prijzen geen hogere waarde hebben dan € 400,-- per serie en de gezamenlijke waarde niet hoger is dan € 1550,--
  • Waarvoor is de opbrengst van het kleine kansspel bedoeld

Mee te sturen bijlagen

Plattegrond met daarop de volgende locaties ingetekend (indien van toepassing)

  • Muziek / versterkt geluid
  • Eten / (alcoholische) drank
  • Parkeren bezoekers / deelnemers
  • Kramen en aantal
  • Kermisattracties en aantal
  • Vogelschieten
  • Kamperen
  • Wegafsluiting
  • Overige voorwerpen zoals: podium / tribune / tenten / stoelen / tafels / machines / voertuigen